sunnuntai 10. toukokuuta 2020

Aitous ja välittäminen eheyttää

Tänään on äitienpäivä.
Olen onnekas, sillä olen kahden huikean upean tyttölapsen äiti.
Varsinkin nyt, kun elämä on tarjoillut pitkään tervaa ja tuonut eteeni ihmisen pahuuden toistuvasti, tuntuu lasten luontainen vilpittömyys ja hyvyys erityisen kauniilta.

Tänä aamuna tuikkivat kahden neitokaisen silmät, kun silmäni kostuivat kyyneliin upeasta äitienpäivän yllätyksestä. Tytöt lähtivät aikaisin aamulla ulos ja ajattelin, että hakevat todennäköisesti kimpun valkovuokkoja. Niin he tekivätkin, mutta myös toisen yllätyksen.
Tullessaan sisälle, he pyysivät sulkemaan silmäni ja kuljettivat minut olohuoneen ikkunan ääreen. Sen jälkeen sain avata silmät ja katsoin alas, kuten minua ohjeistettiin.
Lapseni, nuo ihanat, empaattiset ja hyväsydämiset tytöt olivat käyneet tekemässä taidetta piha-asfaltille. Lukuisiä piirrettyjä sydämiä ja valtavan kokoinen äitienpäivän toivotus siinä silmieni edessä! Pakahdus!

Tänään ja joka päivä muutenkin, olen kiitollinen tytöistäni. Vaikka maailma tuntuisi kaatuvan päälle ja elämä tuovan eteeni pahuutta, on minulla kuitenkin annettu maailman suurin onni. Saan olla äiti.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille. <3






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti